Det finns många unga tjejer som valt att föda sina barn trots att omgivningen övertalade de om abort. Deras gemensamma slutsats är att de inte ångrar sig ett dugg och de råder andra unga tjejer som står i en valsituation att behålla sina barn också.
En 17åring flicka som blivit gravid i hennes tidiga ålder och hon berättar (i unga med barns hemsida) om hur det var att bli ung mamma. Hon vill förmedla hopp där omgivningen är negativ.
en annan flicka som blev gravid redan när hon gick i nian och trots att hon blev utkastad av sin mamma och dumpad av sin pojkvän, men ändå valde hon att föda barnen och ta hand om barnet själv.
Ingen har rätt att tvinga dig att göra abort eller att behålla barnet.
Bra skrivet Hoda !
SvaraRadera