Att bli med barn i ung ålder är inte något jag föredrar, själv har man inte mognat upp. Innan man blir med barn måste man själv kunna ta hand om sig själv man ska vara stabil ha egen lägenhet, körkort, jobb, Så man kan försörja ungen på ett bra sätt. T.ex. i andra länder som Iran där är kvinnorna hemmafruar dem har inget jobb den tar hand om hushåll och barn, mannen jobbar och försörjer familjen sen när förhållanden spricker eller mannen kanske går bort. Då är kvinnan ensamstående och kan inte försörja sina barn då får hon flytta hem till sina föräldrar och bo hos dem. Kanske hittar hon en annan man och vill gifta sig då vill inte mannen veta av det barnet hon har med sin förra man så kan hon kanske bara lämna honom på gatan eller lägga in på ett barnhem, och det kan bli mycket konflikter mellan henne och hennes föräldrar i med att det är land som inte har någon demokrati så får inte ungen hjälp av socialen för det fanns inte där nere men i Sverige finns det. Jag tycker inte man ska hänga på föräldrarna så dem ska hjälpa till. Vill man ha barn måste man tänka noggrant för det är ett stort ansvar att ha ett barn man måste också ha nerver till det.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar