fredag 28 september 2012

Hej!

Jag är en 18 åring tjej som går på gymnasiet sista året och har nyss fått en diagnos att jag är med barn jag och min pojkvän som är 24 år har haft oskyddat samlag och det är tre månader kvar till min student Min situation är så att jag vill helst göra abort men det vill inte min pojkvän, för att han är troende muslim. Men jag är en liberal kristen och acceptera att få göra abort. Inom islam så är det så att om man ska behålla barnet så ska man gifta sig. Men jag tycker att jag är för ung för giftermål och att ta sådant beslut. Min pojkvän vill att vi ska gifta oss så fort som möjligt och det vill också hans familj. Jag har inte berättat för mina föräldrar att jag är med barn för min tanke var att göra abort så att de inte skulle få veta något. Men nu när jag känner min tvungen att behålla barnet och gifta mig så måste jag berätta för mina föräldrar och be om hjälp. Vi har inga problem när det gäller det ekonomiska min pojkvän jobbar som bilmekaniker, har egen lägenhet och körkort.  Jag är timanställd på en cafeteria och har nyligen tagit körkortet.  Det jag vill komma fram till är att jag vill få råd om hur jag ska uppfostra mitt barn på egen hand och hur jag ska kunna förmedla mina föräldrar att jag är med barn på ett bra sätt utan konsekvenser.

Av: Benafsha Sherzad

2 kommentarer:

  1. Önskar dej all lycka!=D haha

    SvaraRadera
  2. Hur du skall kunna uppfostra ditt barn får du läsa vad jag har publicerat i bloggen. Men att du berättar till dina föräldrar så har jag ingen aning vad du bör säga men jag önskar att allt fixar sig och du blir en god moder i framtiden.

    SvaraRadera