Mitt bröllop är om 3 veckor. Jag vill gärna använda p-piller för att jag inte vill ha ett barn direkt efter äktenskapet, vill vänta lite med det. Men frågan är det tillåtet att använda de utan att min man vet om det? vi har inte pratat om det förut därför att jag skäms att ta sådant ämne med honom, även om han är min man. Huvudsaken är att jag kommer till att använda de utan att någon vet om det. Men är ändå lite orolig. Kommer det påverka min hälsa eller mina barn i framtiden.
Jag vill era åsikter kring det. Ni är mina rådgivare nu. Tack!
visste inte du skulle gifta dig .. grattis ändå . tycker att du ska ta ett snack med honom istället för det kan bli lite bråk mellan er när det gäller att ta tabletter för det.
SvaraRaderaHej Fatima :D
SvaraRaderaJag tycker att du ska prata med din man och säga till honom att du inte vill ha barn,om han inte går med på det så kan du använda p-piller eller så kan du använda spiral som hindrar att du blir gravid.
Hej fatima först vill jag gratta dig och hoppas att ni lever lyckliga tillsammans i alla år.
SvaraRaderaJag tycker att det är bra att använda p-pilar och det helt okej att berätat för din man om det kanske han uppskatter det och vill också inte ha barn tidigt.
Ja det ska jag göra nu, eftersom jag tycker att det är ett bra råd. För att jag inte vill börja mitt liv med massa lögner, det är inte bara mina barn utan det är hans också, så han måste veta om det.
SvaraRadera