onsdag 26 september 2012

Tonåringar som blir gravida

Det är väldigt många ungdomar i dagens läge som blir gravida.
Tyvärr så sker det oftast av misstag att man inte har skyddat sig genom att använda preventivmedel.
Innan man skaffar barn så tycker jag man borde planera det väldigt noga och ha ett stabilt jobb och ett stabilt hem.
Många ungdomar har nästan inte gått ut skolan eller har något jobb när dem blir gravida.
Tror inte att ungdomar riktigt vet vilket ansvar det är att ta hand om ett barn.
Man har tittat mycket på olika program om tonårsgraviditeter som t.ex. Teen mom. eller 16 and pregnant. Och där kan man följa några tonåringar hur dem gör för att klara av sin vardag som en ung mamma.   
Det är väldigt tufft att bli mamma vid en sådan tidig ålder och ibland händer det att man blir ensamstående och måste stå för alla kostnader själv.
Så enligt mig tycker jag att man borde tänka om innan man gör något som man kommer ångra eller tänka igenom ansvaret att bli mamma två gånger.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar