fredag 28 september 2012

Svårt att välja rätt

Min åsikt är att kvinnan ska kunna få göra abort men samtidigt försöka överväga det att inte behöva göra det.  Jag tycker att det är fel att göra abort oavsett situationen eftersom det är ett foster man dödar, sitt eget kött och blod.
Visst kan det vara både svårt och jobbigt att bära på ett foster av en främmande man som har våldtagit en eftersom barnet kommer alltid att få en att minnas händelsen.
I andra länder är det svårt att göra abort och man får inte den hjälp man behöver, man drabbas t.ex. av svält och dåligt ekonomi. Jämfört med Sverige som har en plikt som medborgare att skapa ett öppet samhälle och hjälpa alla som behöver hjälp.
Jag tycker att man ska få all stöd och hjälp man behöver var man än befinner sig i världen för en minderårig ska kunna leva ett normalt liv och inte behöva bli utsatt för någon våldtäkt.
Men samtidigt om man kan behålla barnet och kan leva ett normalt liv och kan stödja sig själv så tycker jag att man ska behålla barnet för det är ett oskyldigt foster som blir offret. 

                                 

2 kommentarer: